Jak czytamy w Dzienniku Polskim, stolica Tatr doczekała się nowej inicjatywy, której celem jest nie tylko promocja Zakopanego na zewnątrz, ale i zmotywowanie mieszkańców do bardziej aktywnych działań na rzecz miasta.
W swoich akcjach podhalańskie Stowarzyszenie wARTko wykorzystuje m.in. social media. Aby zainteresować odbiorców, na YouTube powstał specjalny kanał, gdzie twórcy projektu zamieszczają swoje autorskie filmy. Stworzony przez nich miniserial porusza tematy związane z lokalną kulturą oraz historią miasta. Ponadto, stowarzyszenie opracowało nowe, unikalne trasy turystyczne, które oprócz najpopularniejszych atrakcji zachęcają do zwiedzania mniej znanych miejsc.
Jednak, jak twierdzi prezes wARTko Emilia Glista, głównym celem stowarzyszenia jest pomoc młodym ludziom w realizacji ich pomysłów na działania na rzecz lokalnej społeczności, oraz, tym samym, na poprawę wizerunku miasta – także w oczach samych mieszkańców. Organizacja pozyskała już dotacje ze środków unijnych, m.in. na wytyczenie szlaków, reaktywację Tatrzańskiego Centrum Wolontariatu oraz młodzieżowe projekty animacyjne. (jl)
Jak prawidłowo prowadzić promocję miast i regionów dowiesz się z kursu internetowego Akademii PRoto!