Social media pomagają nie tylko pracodawcom: coraz częściej korzystają z nich także osoby szukające pracy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Jobvite, platformę prowadzącą rekrutację przez sieci społecznościowe, 42 proc. zgłoszeń pochodzi z portali z ogłoszeniami o pracę. 14 proc. z aplikujących w ten sposób osób zostaje zatrudnionych (taki sam odsetek osób na ponad 3 lata). Kolejne 39 proc. aplikacji zostaje nadesłanych za pośrednictwem mediów społecznościowych lub pochodzi „z polecenia” obecnych pracowników. Aż 61 proc. kandydatów wybierających tę drogę poszukiwania pracy znajduje ją, a 42 proc. nie zmienia jej później przez co najmniej przez 3 lata.
Jak wynika z badania, te przedsiębiorstwa, które rekrutują za pośrednictwem social mediów, odnotowały wzrost liczby wartościowych kandydatów do pracy: 43 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że otrzymało więcej zgłoszeń, a prawie połowa z nich uznała, że owe aplikacje reprezentowały wyższy poziom.
Aż 94 proc. przebadanych firm zadeklarowało, iż w kolejnym roku także wykorzysta portale społecznościowe podczas rekrutacji na nowe stanowiska. (jl)