Polityczny upadek Sławomira Nowaka, ustawa śmieciowa czy Dreamliner – to tylko niektóre wydarzenia, które nie zaliczają się do wizerunkowych sukcesów. Kto jeszcze? O tym pisze Wprost.
Najważniejsze wizerunkowe wpadki? To na przykład wojna na rynku pomiędzy Polską, Czechami i Słowacją. Polegała na zastraszaniu naszych producentów, podpalaniu sklepów oraz zatrzymywaniu transportów z żywnością na granicach. „No cóż, gdy u nich wycofywano z marketów skażony alkohol, my nie przestaliśmy pić ich piwa” – czytamy w gazecie. W rankingu znalazła się – słynna już – afera wizerunkowa nc+. Miał być wielki gracz, a wyniknął dramat komunikacyjny. Nie lepiej radziła sobie Europa Plus, która przed swoim rozpadem, zasłynęła z konferencji na tle białych żaluzji. Nie wspominając już o „wielkim entuzjazmie” panów za stołem, którzy o projekcie informowali. Jednak większym echem odbiła się ustawa śmieciowa, która okazała się niezgodna z konstytucją. I to by było na tyle, jeśli chodzi o upraszczanie gospodarowania odpadami. Dobre chęci miał także PLL LOT, który nabył Dreamlinera, aby odbudować swoją pozycję na europejskim rynku. „Niestety, seria usterek przyniosła przewoźnikowi więcej strat, głównie wizerunkowych, niż zysków” – podsumowują autorzy zestawienia. (kg)