poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościĆwierć miliona za jeden link

Ćwierć miliona za jeden link

Blisko ćwierć miliona złotych – tyle prezydent Gdyni Wojciech Szczurek zapłaci indyjskiej spółce WNS za promocję. W witrynie WNS Services umieszczony został link do miejskiej strony internetowej – czytamy w Gazecie Wyborczej Trójmiasto.

Jak dowiadujemy się z dziennika, WNS Global Services to koncern z Indii, który przez od­dział w Londynie otworzył w Gdyni biura. WNS świadczy usługi outsourcingowe dla wielu korporacji. Ma swoje od­działy m.in. w Indiach, Bukareszcie, Kostaryce, RPA, na Filipinach i Sri Lance. Autor tekstu, Krzysztof Kątka, zdradza, że Gdynia za­płaci koncernowi 246 tys. zł za „umiesz­czenie na stronie internetowej firmy wns.com linku do strony internetowej Gdyni”, a także umieszczenie nazwy Gdynia w raporcie firmowym (w czę­ści dotyczącej Polski) oraz logo mia­sta na „ulotce/podkładce”. Jak zaznacza, witryna internetowa WNS to „ty­powa strona firmowa”, a koncern bę­dący spółką giełdową notowaną w Londynie „nie może ukrywać miejsc, w których prowadzi działal­ność”. Dlatego – tłumaczy dalej Kątka – w dziale „kontakty” wymienia lokalizację swoich biur, także tego gdyńskiego, które mieści się na pierwszym piętrze biurowca Łużycka Park. Tego typu informa­cje są bezpłatne, a spółka jest zobo­wiązana, aby je udostępniać. „Gdynia płaci za coś innego, za link umieszczony w dziale »O nas«, w zakładce »Centra«, i kraj »Polska«. Do informacji niełatwo dotrzeć, w opisie inwestycji w Gdyni znalaz­ło się kilka ogólnych zdań” – pisze dziennikarz. I pyta: „To promocja miasta czy forma wsparcia inwestora za to, że przy­szedł do Gdyni? Ile osób weszło na Gdynia.pl ze strony WNS?”.

„Na razie wiem tylko, że nie za­płaciliśmy jeszcze nawet złotówki, gdyż umowa nie została dotychczas zrealizowana. Pytanie o liczbę wejść przekazuję do kolegów z promocji” – odpowiedziała gazecie Joanna Grajter, rzecznik prasowy Gdyni. Kątka natomiast podkreśla, że do dziś liczby wejść ze strony WNS nie po­znał. Przypomina też, że gdy WNS otwierał biura w Gdy­ni, prezydent Wojciech Szczurek mówił: „Wiadomość, że kolejna świetna firma, zarazem jeden ze światowych liderów usług bizneso­wych – holding WNS – otwiera w Gdyni swoje drugie po Bukaresz­cie centrum w Europie Środkowo­wschodniej, potwierdza opinie o atrakcyjności naszego Miasta dla inwestorów”. Kątka zauważa, że prezydent już wtedy wiedział, że dopłaci WNS za promocję. Dowód znajdujemy jego zdaniem we wspomnianym zamówieniu publicznym: „W sierpniu 2012 r. podpisane zostało memoran­dum pomiędzy Gminą Gdynia a WNS, które reguluje zasady współ­pracy stron, w tym zobowiązanie WNS do rekomendowania Gdyni wśród swoich klientów oraz zobo­wiązanie miasta do wsparcia tych działań”.  (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj