Jak wynika z rocznego raportu Facebooka, opinie o zmierzchu tego serwisu były przedwczesne. Przychód firmy w porównaniu do 2012 roku wzrósł o 55 proc., a jej zysk w zeszłym roku wyniósł 1,5 mld dolarów netto.
W zeszłym roku firma odnotowała prawie 7,8 mld dolarów przychodu, wobec niecałych 5,1 mld w 2012 roku. Zysk netto wyniósł wtedy zaledwie 43 mln dolarów.
Jak pisze Financial Times, w 2013 roku przepowiadanie upadku Facebooka stało się modą. Po pierwsze, informacja o spadającej liczbie nastolatków korzystających z tego serwisu spowodowała obniżenie kapitalizacji spółki o 16 mld dolarów. Po drugie, fiaskiem zakończyły się rozmowy Facebooka z założycielami popularnego wśród młodzieży serwisu Snapchat. Firma Zuckerberga oferowała za niego 3 mld dolarów.
Tamara Gaffney, główny analityk firmy Adobe Digital Index, zaznacza na łamach FT, że Facebook odnotował w 4 kwartale zeszłego roku wysoki współczynnik klikalności reklam. Jej zdaniem był to najlepszy kwartał w historii firmy. (ks)