poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPracodawca otwarty na uczelnie

Pracodawca otwarty na uczelnie

Coraz więcej firm podejmuje współpracę z placówkami edukacyjnymi – czytamy w magazynie Personel+Zarządzanie. Takie działania pomagają budować wizerunek danej organizacji wśród uczniów i studentów.

Największym wyzwaniem dla pracodawcy są dni otwarte uczelni, dni pracodawcy czy targi pracy. To czas, kiedy firma wychodzi naprzeciw młodym osobom, które w przyszłości mogą stać się częścią zespołu, a nawet partnerami biznesowymi. „Działania skierowane do studentów są najefektywniejsze, jeżeli przyjmują charakter ciągły i są zaplanowa­ne w rzetelny sposób” – czytamy w artykule. Aby zainteresować jak najwięcej osób, stoisko firmy powinno wyróżniać się na tle innych. Na sukces składa się również odpowiednio dobrany personel: „Do pracy nad stoiskiem najlepiej zaanga­żować zarówno pracowników działu HR, jak i marketingu i PR, którzy będą wspie­rać wydarzenie od strony promocyjnej” – pisze Paulina Zaręba.

Jak czytamy, dni pracy często traktowane są jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi rekrutacyjnych. „O skuteczno­ści takich spotkań świadczy ogromna liczba zgłoszeń, wypełnionych ankiet oraz obiecu­jących rozmów przeprowadzanych przez na­szych pracowników podczas targów czy dni kariery” – komentuje Mariola Raudo z Nestle Polska. Firmy powinny zwracać uwagę, że dla studenta, poza atrakcyjnym stoiskiem, liczy się merytoryczna dyskusja. „Ważną częścią spotkań jest np. rozwiązywanie case studies. Jesz­cze dalej idą pracodawcy, którzy, aktywizu­jąc studentów podczas dni z pracodawcą na uczelniach, wykorzystują działania oparte na nowinkach technologicznych”. (mw)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj