Coraz więcej firm podejmuje współpracę z placówkami edukacyjnymi – czytamy w magazynie Personel+Zarządzanie. Takie działania pomagają budować wizerunek danej organizacji wśród uczniów i studentów.
Największym wyzwaniem dla pracodawcy są dni otwarte uczelni, dni pracodawcy czy targi pracy. To czas, kiedy firma wychodzi naprzeciw młodym osobom, które w przyszłości mogą stać się częścią zespołu, a nawet partnerami biznesowymi. „Działania skierowane do studentów są najefektywniejsze, jeżeli przyjmują charakter ciągły i są zaplanowane w rzetelny sposób” – czytamy w artykule. Aby zainteresować jak najwięcej osób, stoisko firmy powinno wyróżniać się na tle innych. Na sukces składa się również odpowiednio dobrany personel: „Do pracy nad stoiskiem najlepiej zaangażować zarówno pracowników działu HR, jak i marketingu i PR, którzy będą wspierać wydarzenie od strony promocyjnej” – pisze Paulina Zaręba.
Jak czytamy, dni pracy często traktowane są jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi rekrutacyjnych. „O skuteczności takich spotkań świadczy ogromna liczba zgłoszeń, wypełnionych ankiet oraz obiecujących rozmów przeprowadzanych przez naszych pracowników podczas targów czy dni kariery” – komentuje Mariola Raudo z Nestle Polska. Firmy powinny zwracać uwagę, że dla studenta, poza atrakcyjnym stoiskiem, liczy się merytoryczna dyskusja. „Ważną częścią spotkań jest np. rozwiązywanie case studies. Jeszcze dalej idą pracodawcy, którzy, aktywizując studentów podczas dni z pracodawcą na uczelniach, wykorzystują działania oparte na nowinkach technologicznych”. (mw)