środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania social mediowa na 6-stkę

Kampania social mediowa na 6-stkę

„Okres działań w social media bez potrzeby zakupu mediów odszedł bezpowrotnie. Już nie wystarczy zamieścić wpisu i czekać na reakcję fanów” – czytamy w brief.pl. Magazyn podał sześć wskazówek, jak projektować kampanię w mediach społecznościowych.

Jak czytamy, narzędzia służące do śledzenia w przypadku portali społecznościowych, blogów działają na podobnym poziomie co mailingi czy kampanie odsłonowe. Jedyna różnica – jak podaje brief.pl -polega na tym, że social media są bardziej interaktywne i wymagają  większej uwagi ze strony osób, które się nimi zajmują.

„Połowa pieniędzy wydanych na marketing jest wyrzucona w błoto. Problem w tym, że nie wiadomo, która połowa” – przytacza znaną frazę brief.pl. Co zrobić by taka sytuacja nie miała miejsca w przypadku social media? Pomocne będą tu wskaźniki efektywności, jak liczba wejść na stronę WWW lub sklep internetowy czy liczba dokonanych transakcji(wypełnione formularze,zostawione dane, zapisanie się na newsletter). Śledzenie działań użytkownika, za pomocą Google Analytics, pozwoli administratorom wybrać odpowiednie, płatne kanały dotarcia.

Jak czytamy, nie należy zapominać, że media społecznościowe to rodzaj komunikacji, która wymaga charyzmy. „Stwórzmy zatem w kampanii proste i widoczne miejsca kontaktu między marką, a klientami (obecnymi i potencjalnymi). Może to być otwarty profil na Facebooku, może to być dedykowany czat albo adres mailowy, z którego mogą korzystać użytkownicy. Ważne, aby te miejsca wyeksponować i odpowiadać na każde zapytanie czy chociażby wzmiankę”. (mw)

 

 


 

Sprawdź szkolenie – Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych – 27 lutego w Warszawie

 


 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj