Szczeniak, który zdominował serwis YouTube’a czy kłopoty z komunikacją w Soczi – Natalia Hatalska na łamach magazynu Sukces, podsumowuje wydarzenia, które w lutym cieszyły się największym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.
Za najciekawszą kampanię reklamową Hatalska uznała spot piwa Budweiser, gdzie motywem przewodnim była historia przyjaźni psa i konia. Jak czytamy, jeszcze przed emisją w telewizji, reklama miała około 30 mln wyświetleń. „Po raz kolejny się okazało, że szczeniaki w reklamie to sprawdzony przepis na sukces” – dodaje.
Hatalska podaje również przykład Sylwestra Wardęgi, który jako pierwszy polski youtuber przekroczył milion subskrypcji. „Znany szerszej grupie bardziej jako trener policji (w jednym z filmów ucieka przed policjantami, wcześnie prowokuje ich do pościgu, ostentacyjnie pijąc piwo – w rzeczywistości trzymał butelkę napełnioną wodą) lub ten, który wraz z Drużyną Pierścienia zatrzymał warszawski tramwaj. Filmy, które nagrywa, to tzw. pranki (z ang. żart, figiel, psikus)”. Wardęga został doceniony za to, że wykorzystał coraz popularniejszą formę komunikacji, którą posługują się także marketerzy.
A co można uznać za największą wpadkę? Hatalska wskazała na problem komunikacyjny tuż przed otwarciem Igrzysk Olimpijskich w Soczi. Media społecznościowe były zdominowane zdjęciami dziennikarzy i negatywnymi komentarzami na temat złej organizacji samych igrzysk, jak i panujących warunków w hotelach. Internet wrzał, ale nikt nie wspominał o idei samej imprezy – przyznaje blogerka. (mw)