poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościW 2014 roku promocja regionów będzie opierać się na współpracy

W 2014 roku promocja regionów będzie opierać się na współpracy

Jakie zmiany zajdą w sposobie promowania miast i regionów w 2014 roku? Większość specjalistów przepytanych przez marketingmiejsca.com.pl twierdzi, że coraz większą rolę będą odgrywać niestandardowe rozwiązania.

„Marketerzy (…) coraz częściej będą musieli szukać innowacyjnych rozwiązań promocyjnych” – zaznacza Maciej Łaski, odpowiedzialny za promocję województwa łódzkiego. Cytowani specjaliści wspominają o rozwoju urządzeń mobilnych, który wpłynie na kształt promocji. Łaski zaznacza, że nieunikniony jest rozwój marketingu mobilnego. Joanna Nowaczyk z biura promocji Poznania również przyznaje, że wzrost „penetracji urządzeń mobilnych” wyznaczy „nowe standardy tworzenia treści”.

Karolina Zuzaniuk, główna specjalistka ds. budowania marki Lublin, oraz wiceprezes POT-u Bartłomiej Walas wskazują natomiast na coraz popularniejszą współpracę między samorządami a firmami. „W związku z ograniczonym napływem środków europejskich i mniejszymi dochodami gmin będziemy obserwować natężenie współpracy z biznesem również w zakresie współtworzenia produktów i komunikacji marketingowej” – komentuje Karolina Zuzaniuk. Zdaniem Walasa „nadchodzi czas koncepcji marki miejsca opartej na partnerstwie wszystkich lokalnych instytucji, czy to publicznych czy też prywatnych (…)”. Innym efektem ograniczenia środków może być także bardziej racjonalne ich wydawanie, czyli wykorzystywanie marek już istniejących, zamiast tworzenia ich od podstaw. Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji zaznacza, że w tej kwestii „ambicje powinny ustąpić racjonalizmowi”.

Kolejny trend to specjalizacja regionów. Jak zaznacza Rafał Kiewisz z urzędu marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego, „promocja miejsc przez pryzmat ich specjalizacji będzie nieunikniona”. Wymaga tego sama Unia Europejska, która ma pomagać w rozwoju „najbardziej specyficznych i mocnych stron” regionów. (ks)

 


Sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto – Marketing miejsc.  Kliknij TUTAJ, aby obejrzeć wideofragment fragment wykładu.


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj