Facebook chce wprowadzić aplikację umożliwiającą zarządzanie wieloma fanpage’ami. Producenci takich narzędzi są zaniepokojeni tą sytuacją – czytamy w Brief.pl.
Serwis Zuckerberga dopiero testuje nowe narzędzie „Business Manager” na małej grupie klientów. Serwis nie podaje, kiedy aplikacja zostanie wprowadzona do użytku powszechnego. Wiadomo, że FB udostępni funkcje (darmowo), które oferuje wiele start-upów na rynku, a wiele z nich należy do Preferred Marketing Developer (PMD), współpracując ściśle z Facebookiem. Chodzi tu m.in. o takie firmy jak: Buddy Media, Vitrue czy Wildfire – czytamy w serwisie.
Narzędzie FB może okazać się dla firm z PMD sporą konkurencją, ponieważ będzie oferować całościową kontrolę zarówno nad treścią profili prywatnych, jak i służbowych. Jednak jak zaznacza Jakub Prószyński, Community Manager Monday PR, obecnie „nie wiemy również co rzeczywiście narzędzie pod dumną nazwą »Business Manager« będzie dostarczać. Zarządzanie wieloma fanpage’ami? CRM społecznościowy? A może rozszerzoną analitykę? Teraz możemy tylko snuć domysły, ale dobrze, że są poczynione chociaż minimalne wysiłki ze strony FB żeby zadowolić reklamodawców”.
Szczegółowe informacje na stronie www.business.facebook.com (kg)