Jak rekrutujemy w social mediach? „Prowadzenie rekrutacji w social mediach jest w Polsce nadal traktowane jako narzędzie wspierające. Według raportu GUS wykorzystuje je zaledwie 6 proc. firm. Dla porównania W USA odsetek ten przekracza 90 proc.” – czytamy w Pulsie Biznesu.
O ile firmy jeszcze dość nieśmiało rekrutują w mediach społecznościowych, to poszukujący pracy bardzo je sobie cenią. Jak wynika z analizy KellyOCG aż 52 proc. Polaków twierdzi, że społecznościówki są dla nich narzędziem pomagającym w szukaniu zatrudnienia. Potencjał ten widzą również firmy. „Odpowiednio skoordynowana rekrutacja online umożliwia firmom dotarcie do kandydata, który spełnia ich wymagania. Nie należy jednak zapominać, że najważniejszy jest czynnik ludzki, a jakikolwiek klucz kategoryzacyjny nie jest w stanie zastąpić efektów rozmowy twarzą w twarz ani ocenić osobowości kandydata” – podkreśla Bartosz Kaczmarczyk, prezes Loyd Inwestycje i Zarządzanie. A to właśnie kapitał ludzi decyduje o sukcesie firmy – czytamy w gazecie. (kg)