Media powoli przekonują się do Instagrama. „Siłą Instagramu jest komunikacja za pomocą ładnych obrazów, które mają często większą moc rażenia i przekazywania emocji niż status na Facebooku” – stwierdziła Sylwia Kawalerowicz, redaktor naczelna Aktivista.
Promowanie obrazem nie jest jeszcze tak bardzo popularne w Polsce. Czemu? Popularność Instagramu wciąż jest niewielka, bo Facebook jako właściciel nie oferuje tam żadnych rozwiązań dla marek” – zauważa Beata Węgrzyn, kierownik ds. Internetu w Viacom International Media Networks Polska. Mimo to powoli redakcje wkraczają na tę platformę. Można tam zobaczyć nie tylko profil MTV Polska czy Comedy Central Polska, ale też Dziennika Zachodniego czy Dziennika Wschodniego. Jednak jak przyznaje sekretarz redakcji Dziennika Zachodniego Marcin Kasprzyk, „dla nas Instagram nie jest medium generującym ruch. Promujemy w ten sposób markę, nasz brand. Firmowe konto na Instagramie to skutek myślenia o tym, co powinna współczesna redakcja. A współczesna redakcja musi być w tych miejscach w sieci, w których gromadzą się ludzie” – czytamy w magazynie Press. (kg)