Serwis wyborcza.biz informuje o nowym serwisie TrustedTrader, który oferuje zbieranie opinii konsumentów. Wszystko za 70 zł miesięcznego abonamentu. „Myślę, że serwisy typowo rekomendacyjne będą się rozwijać. To kwestia czasu. W nawale internetowych opinii, które często są sprzeczne, subiektywne, bazujące na emocjach, łatwo się pogubić. Ale firma musi zachować wiarygodność” – tłumaczy Jacek Kotarbiński, autor blogu o marketingu.
Jak wyjaśniają twórcy serwisu TrustedTrader, jego celem jest walka z „hejtem” i „komercyjnym wybielaniem wizerunku” w sieci. W zamian za miesięczny abonament firma zbiera opinie o kliencie, jego produktach i usługach. W przypadku opinii negatywnych stara się od razu rozwiązać problem. Na koniec wszystkie komentarze trafiają na stronę klienta.
Jak zauważa autor artykułu, zakres usług TrustedTradera częściowo pokrywa się z ofertą agencji PR. O ile duże firmy będą wolały współpracę właśnie z nimi, to małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wybrać pierwsze rozwiązanie, które jest tańsze. Choć wśród mniejszych przedsiębiorców zdania też są podzielone. „Kluczowy jest proces zbierania opinii i wykorzystywana metodologia. Jeśli pozostaje wolna od jakichkolwiek wpływów finansowych i personalnych, może zyskać zaufanie” – tłumaczy Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi Polska. (ks)