Prawdziwa wartość wizerunku gwiazd? Eksperci zapewniają, że sztuką jest połączyć wartości marki nie tylko ze znaną twarzą, ale i osobowością. Sęk w tym, że „w naszym kraju brakuje doświadczonych specjalistów od kreacji wizerunku” – zauważa Anna Garwolińska, prezes Glaubicz Garwolińska Consultants w miesięczniku Home&Market.
Jak czytamy, skuteczna strategia wizerunkowa, to taka, która jest powiązana ze strategią rozwoju danej osoby czy jej biznesu. „Świetnie wykorzystał to Marek Kondrat, który dzięki współpracy z bankiem, zbudował swój biznes winiarski” – dodaje Garwolińska. Jak zauważa Maciej Ślusarek, adwokat z kancelarii LSW, kampanie z udziałem osób z ugruntowanym wizerunkiem są dużo dłuższe, a gwiazda staje się zwykle ambasadorem danej marki. Jednak w polskich mediach przeważają celebryci „znani z tego, że są znani”, starający się wszędzie bywać i pokazywać – kontynuuje Ślusarek.
Reklamodawcy, którzy zapraszają celebrytów do współpracy, często zapominają o budowaniu wartości własnego wizerunku – czytamy dalej. Warto pamiętać również o tym, że zbyt częste „pokazywanie się” skutkuje wypaleniem gwiazd. (mw)