Jak informuje Marketing przy Kawie, Twitter jest portalem, który najszybciej dostarcza informacje o istotnych wydarzeniach, zarówno z perspektywy lokalnej, jak i globalnej. Pod tym względem wyprzedza Facebooka, a także radio, telewizję i prasę.
Portal przypomina, jak niedawne wydarzenie – zestrzelenie MH14, było komentowane w tym serwisie. Tweety o katastrofie pojawiały się w profilach CNN (@cnnbrk – CNN Breaking News; @CNNPhotos, @CNNVideo), @MAS (Malaysia Airlines) czy @nytimes (New York Times).
Z analizy Outboxa, na którą powołuje się Marketing przy Kawie wynika, że szybkość serwisu przejawia się nie tylko w przekazywaniu treści o charakterze informacyjnym, ale i humorystycznym.
Media społecznościowe przegrywały jednak z tradycyjnymi w przypadku afery taśmowej. Takie wyniki, zdaniem autora tekstu, nie powinny dziwić. „W końcu media mainstreamowe często dysponują informacjami uzyskanymi w śledztwach dziennikarskich” – czytamy dalej.
Outbox analizował także, jak często wpisy na temat jednego z bohaterów nagrań – ministra Radosława Sikorskiego były cytowane przez inne media. Co ciekawe, blisko 19 proc. komentarzy online pojawiło się w mediach głównego nurtu. (mw)