Jak czytamy w Briefie, firmy zakładają profil na Facebooku, ale często nie posiadają strony internetowej. Dominują tu branże gastronomiczna i usługowa. Jednak sam fanpage nie jest wystarczającym źródłem informacji o naszej marce.
Dlaczego Facebook, a nie strona www? Dla wielu firm wiąże się to z teoretycznym brakiem kosztów, i modą na media społecznościowe.
Jednak to właśnie dzięki stronie internetowej, marka ma szanse, by pojawić się szybciej w wynikach wyszukiwania. W przypadku profilu firmowego, „nie do końca wiadomo, jakimi prawami rządzi się indeksowanie zawartości fanpage’a” – zauważa Kacper Skoczylas, autor artykułu.
Co z wyszukiwaniem informacji? Na Facebooku jest to trudniejsze niż na stronie www, głównie ze względu na nieustannie zmieniające się algorytmy i sposoby wyświetlania postów i treści.
Skoczylas zauważa także, że przeglądając dowolną stronę internetową, wystarczy mieć połączenie z internetem i znać jej adres. Na Facebooku, bez założenia konta i logowania, nie ma możliwości przeglądania informacji. „Strona internetowa pozwala na dowolną modyfikację swojej zawartości oraz wyglądu. Z kolei każdy profil wygląda bardzo podobnie. Tak naprawdę mamy wpływ tylko na zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle’ – kontynuuje autor.
Ważnym aspektem posiadania własnej, firmowej strony www jest także jej adres. „ Własny adres i domena internetowa to wyróżnik, który często zbieżny jest z nazwą firmy lub jej strategią i marketingiem” – dodaje Maria Głowacka z firmy AZ.pl.