Profil w mediach społecznościowych zamiast okienka w urzędzie? Jak czytamy w magazynie Brief, polskie samorządy i regiony w serwisach typu Facebook i Twitter prowadzą przede wszystkim działania promocyjne. A tego typu kanał komunikacji może służyć do wielu innych celów.
Pinterest do publikacji zdjęć, Twitter do publikacji bieżących informacji, YouTube do publikacji filmów o życiu miasta – autorzy artykułu wskazują na wiele promocyjnych zastosowań serwisów społecznościowych. Przyznają jednak, że profile miast na Facebooku przyciągają mniej internautów niż profile firm.
Nie oznacza to jednak, że nie warto poszukiwać nowych sposobów na ich wykorzystanie. Po pierwsze samorządy mogą nawiązać współpracę z rozmaitymi oddolnymi inicjatywami, które niekiedy zdobywają na Facebooku większą popularność, niż oficjalne profile miejskie. Jako przykład pada grupa licząca ponad 78 tys. członków. Chcą oni, żeby warszawskie autobusy przegubowe grały na zakrętach jak akordeon. Na tę sugestię odpowiedziały warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe i zadeklarowały, że wprowadzą ten pomysł w życie.
Kolejny sposób na wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych to wprowadzenie możliwości załatwiania spraw urzędowych za ich pośrednictwem. „Okazuje się, że według mieszkańców mogą one znacznie ułatwić dotarcie do władz miasta, dzięki czemu zamiast udawać się do urzędowego okienka, można po prostu zasiąść przed ekranem komputera i rozwiązać problem, rozmawiając jednocześnie ze znajomymi na czacie” – czytamy. (ks)