Kto i w jaki sposób powinien promować Polskę? Z naczelnym magazynu Brief, Grzegorzem Kiszlukiem, rozmawiają Mateusz Kusznierewicz, polski żeglarz sportowy, mistrz olimpijski i mistrz świata, Patryk Strzelewicz, współtwórca firmy Game Technologies oraz Roman Panek, wiceprezes firmy Goclever.
Obecnie promowanie Polski na międzynarodowych targach nie wygląda dobrze. Stawia się głównie na barwy narodowe, a nie – jak w przypadku Francji, Austrii czy Kanady – na konkretne, właściwie wyeksponowane firmy – czytamy w rozmowie. „Moim zdaniem, z perspektywy czy to Europy, czy świata, Polska jest niczym firma bez konkretnego brandu, bez konkretnego produktu. A wobec tego na tle pozostałych krajów-firm jest niewiele warta” – uważa Patryk Strzelewicz. Widać jednak zmiany, jeszcze nie w podejściu do promowania kraju, ale regionów, np. województwa łódzkiego, z perspektywy konkretnych produktów – dodaje.
Jak twierdzi Mateusz Kusznierewicz, większość ludzi na całym świecie ma do Polski bardzo pozytywny stosunek, co – jego zdaniem – wynika z przesłanek historycznych. Dziś należy się zastanowić, kto i w jaki sposób powinien Polskę reprezentować. „Wyobrażam sobie, że w każdym kraju jest wiele spotkań, forów gospodarczych, kulturowych, politycznych, które decydują o tym, kto, jakimi środkami i co powinien przekazać światu na temat danego narodu. Jakie treści najbardziej zapadną w pamięć i jak dalej działać, by wiedza o nim niosła się po świecie” – mówi.
Kusznierewicz, Strzelewicz i Panek pracują obecnie nad takim właśnie projektem na skalę globalną. Szczegółów przedsięwzięcia jeszcze nie zdradzają. „Umiejscowienie genezy naszego produktu w Polsce jest dla nas bardzo ważne – to tutaj, u nas, odbędzie się jego premiera” – czytamy. (mb)