sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowe media jeszcze mało wiarygodne dla polskich inwestorów

Nowe media jeszcze mało wiarygodne dla polskich inwestorów

Polskie spółki dostrzegają znaczącą rolę mediów społecznościowych, ale inwestorzy wciąż uważają ten kanał komunikacji za mało wiarygodny – czytamy w Parkiecie.

Autor artykułu powołuje się na badania przeprowadzone przez NBS Communications. Jak czytamy, respondenci  korzystają z  nowych mediów w celu zdobywania in­formacji z rynku kapitałowego, jednak najczęściej są to fora internetowe i blogi.  Serwisy Facebook i Twitter nie cieszą się jednak dużą popularnością, przede wszystkim dlatego, że są  postrzegane jako mniej wiarygodne, niż tzw. tradycyjne media. Ponad 80 proc. z nich ufa informacjom znalezionych na stronach spółek giełdowych. Daleko za nimi uplasowały się radio i telewizja (58 proc.) oraz tzw. nowe media (45 proc.). Eksperci podkreślają jednak, że mimo tych statystyk, rola mediów społecznościowych w komunikacji z rynkiem rośnie, a spółki, które je  wykorzystują, będą mieć przewagę nad pozostałymi. Zresztą już to widać – informuje Katarzyna Otko-Dąbrowska, dyrektor ds. relacji inwestorskich w Banku Handlowym. Dodaje przy tym, że informacje o wy­nikach finansowych banku są publikowane na Twitterze, a film z komentarzem do wyni­ków jest dostępny na YouTubie. Autor podaje także przykład Grupy Lotos, która w tym serwisie za­mieściła już ponad 200 filmów, związanych m.in. z publikacją raportów okresowych. Najczęściej jednak z tych sposobów komunikacji korzystają spółki na rynku amerykańskim. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj