poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Cała prawda o Empiku” wg blogera: mobbing i niskie pensje. Empik: te...

„Cała prawda o Empiku” wg blogera: mobbing i niskie pensje. Empik: te sytuacje nie dotyczą całej sieci

Niska pensja, nadgodziny i mobbing – według blogera Łukasza Kotkowskiego „to cała prawda o Empiku”. Autor tak zatytułowanym wpisem opisuje warunki pracy w jednym ze sklepów sieci, w którym pracował 18 miesięcy. Empik odpowiada, że sytuacje opisane przez blogera nie dotyczą całej sieci – czytamy w portalu gazeta.pl.

Kotkowski wyjaśnił w swoim tekście,  że początkowo był sprzedawcą w dziale „Multimedia”, a następnie szefem sekcji. Poskarżył się także na każdy aspekt pracy w Empiku.

Z jego relacji wynika, że szeregowy sprzedawca przeważnie otrzymuje na rękę około 7 zł za godzinę pracy. W lepszej sytuacji nie są szefowie sekcji. Kotkowski zaznaczył, że za taką stawkę pracownicy muszą nie tylko obsługiwać kasy, ale i pilnować ekspozycji oferowanych przedmiotów, rozkładać towar oraz obsługiwać klientów.

Autor wpisu, na który powołuje się gazeta.pl, zarzucił także Empikowi mobbing, który miał być stosowany podczas wykonywania tzw. sprzedaży parasolowej (umbrella). Jak wyjaśnia Kotkowski, sprzedaż ta polega na proponowaniu klientowi przy kasie dodatkowych produktów. „Ogromnie żałuję, że nie mogę pokazać wam maili, jakie przychodziły do kierowników dyżurnych w tamtych okresach. Od delikatnego „jeżeli target nie zostanie wyrobiony, czekają Pana poważne konsekwencje” poprzez krótkie „Umbrella do 13. Inaczej wypowiedzenie” – cytuje portal. Według blogera wygórowane były także inne oczekiwania, co skutkowało dużą liczba nadgodzin.

Co na to sieć? Gazeta.pl poprosiła przedstawicieli Empiku o komentarz w tej sprawie.

Monika Marianowicz, rzecznik prasowa Empiku przypomniała, że sieć działa w modelu franczyzowym i to nie ona określa formę oraz warunki zatrudnienia. „Jednocześnie zwracamy uwagę, że sytuacje opisane przez blogera nie dotyczą całej sieci i w żaden sposób nie wynikają z zarządzeń centrali spółki” – powiedziała w oświadczeniu Marianowicz.

O wizerunkowych problemach Empiku było także głośno pod koniec 2014 roku, z powodu kontrowersyjnej reklamy świątecznej, do której sieć zaprosiła Marię Czubaszek i Adama Nergala Darskiego. (mw)
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj