Chińskie marki są w większości mało znane, zarówno w Polsce, jak i na świecie. I chcą to zmienić – czytamy w portalu polskieradio.pl.
Chiny przywiązują coraz większą wagę do kreowania swojego wizerunku poprzez promowanie własnych marek. Jak czytamy, liczące się przedsiębiorstwa z Państwa Środka coraz częściej sięgają po pomoc zagranicznych firm public relations, aby te zajęły się profesjonalnie budową ich pozycji na globalnym rynku marek. Badania pokazują, że na najbardziej wymagających rynkach świata, takich jak amerykański, zaledwie 4-5 proc. konsumentów wie, że dana marka pochodzi z Chin. Na mniejszych rynkach chińskie marki kojarzy ok. 20 proc. konsumentów. Co więcej, Chiny posiadają wciąż niewiele marek, które kojarzyłyby się z wysoką jakością i niezawodnością – zauważa Kaliński.
Mimo problemów z rozpoznawalnością, wartość chińskich marek systematycznie rośnie. Według Millward Bron, obecnie najcenniejszą marką Chin jest technologiczny Tencent, wyceniany na 66 mld dolarów. Ostatni ranking pokazuje rosnącą pozycję firm prywatnych i spadek wartości marek należących do firm kontrolowanych przez państwo – podaje polskieradio.pl. Ranking nie obejmuje jednak firm nienotowanych na giełdzie, a takie marki, jak Xiaomi czy Huawei warte są nie mniej (jeśli nawet nie więcej) od tych sklasyfikowanych przez Millward Brown. „Nie jest jednak wykluczone, że marki chińskie szybciej doceni świat, niż sami Chińczycy. Tutejsze badania pokazują, że jeśli ich tylko stać, to kupują produkty marek zagranicznych zamiast własnych” – czytamy.