Przemyślana ewolucja zamiast radykalnej rewolucji. Press przygotował ranking najbardziej udanych rebrandingów firm. Najlepiej oceniono nowy znak portalu wp.pl.
Logotypy oceniali przedstawiciele siedmiu agencji design: Andrzej Budka, Aleksander Koczy, Michał Kwiatkowski, Arkadiusz Łoś, Wojciech Mierowski, Piotr Ręczajski i Michał Węgrzyn. Przy swoim wyborze mieli kierować się kryteriami sformułowanymi przez J.S.B. Morse’a. Każdej z identyfikacji mogli przyznać od 1 do 5 punktów. Logotyp mógł zdobyć maksymalnie 140 punktów.
Najwyżej oceniono rebranding portalu Wp.pl. Logotyp uzyskał 110 punktów. Jurorzy docenili usunięcie charakterystycznej „małpki” i końcówki „pl”. Nowy znak w ich opinii podkreśla dynamizm i dodatkowo wskazuje, że „nie chodzi o proste podanie informacji, lecz przedstawienie uporządkowanej wizji świata”.
Rebranding nc+ uznano za „strzał w dziesiątkę”. Zamiast krzykliwej sklejki kolorów jest pomysł – czytamy w uzasadnieniu. Dalej czytamy jednak, że półprzezroczyste logo nie działa zawsze i wszędzie: np. na białym polu powoduje, że gaśnie. Nowy znak oceniono na 100 punktów. Pierwszą trójkę zamyka rebradning Grupy Interia.pl. To logo ponadczasowe – zauważają jurorzy. „Rezygnacja z wielkich liter na rzecz solidnego liternictwa nadała całemu znakowi dynamizmu” – czytamy. W identyfikacji zauważalna jest jednak pewna niekonsekwencja w literze „i” lub niedopracowanej piętce literatury „a”.
W zestawieniu znalazły się także nowe logotypy portalu Gazeta.pl (85 pkt), KGHM (70 pkt), CDProjekt ( 68 pkt), Black Red White (66 pkt). (mw)