Markom coraz trudniej działać na Facebooku. Warto więc zacząć inwestować w społeczności poza fanpage’em i postawić na przykład na bloga firmowego – czytamy w portalu tech.money.pl.
Jak zauważa Grzegorz Miller właściciel MillerMedia Communication i autor artykułu, widoczność firmowych postów spada z miesiąca na miesiąc, a to zjawisko obserwujemy od kilku lat. Walka o uwagę użytkownika toczy się zazwyczaj o to, jaka treść pojawia się na stronie głównej, w tzw. news feedzie. W końcu fani dużo rzadziej sami z siebie wchodzą na fanpage marki – czytamy dalej.
W dalszej części artykułu autor przypomina, że od połowy ubiegłego roku zauważalne są zmiany w algorytmie EdgeRank. Na początku pojawiło się więcej reklam, później zmniejszyła się liczba sponsorowanych postów i treści typowo sprzedażowych. Od niedawna także treści publikowane przez naszych znajomych mają wyższy priorytet, więc będą się pojawiać częściej niż dotychczas. Jak odpowiedzieć na te zmiany? Po pierwsze – zacząć inwestować w społeczności poza fanpage’em – radzi Miller. Mogą być to grupy dyskusyjne serwisu, które dają możliwość bezpośredniego kontaktu z marką. Poza Facebookiem warto także budować społeczności skupione wokół profilu na Twitterze. Kolejnym miejscem może być firmowy. Jest to dobre miejsce do budowania komunikacji, bo klienci częściej wybierają strony internetowe – zauważa autor, powołując się na badania Forrestera. „To powinno dać marketerom do myślenia. Czy lepiej wydać pieniądze na dobrą stronę i sensowną treść na niej (lub na blogu) czy na obrazek na Facebooku?” – podsumowuje. (mw)