Krajowa Rada Doradców Podatkowych przyjęła strategię komunikacji, której celem jest m.in. promocja zawodu. Strategię tę przygotowało wyłonione w przetargu MSLGROUP – podaje portal podatki.abc.com.pl.
Jak czytamy, wśród najważniejszych działań stojących przed Izbą znalazły się: lepszy kontakt z przedsiębiorcami, zwiększenie liczby klientów, integracja środowiska oraz zwiększenie znaczenia KIDP.
Dalej czytamy również, że głównym problemem wizerunkowym zawodu doradcy podatkowego jest niska świadomość społeczeństwa na temat tego, czym dokładnie zajmują się doradcy podatkowi. Innym aspektem wymagającym działania okazał się brak spójności wewnątrz środowiska samych doradców w kwestii postrzegania własnego zawodu.
Opracowana strategia definiuje pożądane postrzeganie zawodu doradcy podatkowego i główne grupy docelowe, do których będą kierowane działania komunikacyjne. Jak czytamy, grupy podzielono na bezpośrednie (przedsiębiorców, organizacje zrzeszające przedsiębiorców, doradców podatkowych i studentów) oraz pośredni, czyli liderów opinii, obecnych klientów doradców podatkowych, media oraz administrację państwową i władzę ustawodawczą. Zadania w obszarze komunikacji zostały rozdzielone pomiędzy KRDP, Regionalne Oddziały KIDP i rzecznika prasowego. Działania mają mieć charakter długofalowy i zostały zaplanowane w perspektywie 12 i 36 miesięcy – czytamy.
„Licencja na doradzanie” to hasło kampanii skierowanej do studentów. Z kolei akcja „Czy stać Cię na ryzyko?” to komunikacja adresowana do przedsiębiorców, której celem jest m.in. wskazanie wyróżników i przewag doradców podatkowych skupionych w KIDP oraz uwrażliwienie przedsiębiorców na ryzyka związane z doborem partnerów biznesowych i zmiennym ustawodawstwem. Jak informuje portal, osobna kampania skierowana jest także do start-up’ów. Realizowana jest pod hasłem „Ogarnij podatki” i ma wskazać korzyści płynące z rozpoczynania działalności przy wsparciu doradcy podatkowego. Jak czytamy dalej, Izba chce zadbać także o obecność w mediach społecznościowych – planowane są działania w portalach LinkedIn i Facebook. Działania skierowane do samych doradców podatkowych to natomiast kampania wewnętrzna pod hasłem „Różnorodność pomysłów – jedna idea”. Jej celem jest zaktywizowanie członków Izby do wdrażania zmian w organizacji, ujednolicenie wizerunku na poziomie krajowym i wzrost rozpoznawalności środowiska wśród przedsiębiorców.
Strategię komunikacji opracowała agencja MSLGROUP przy współpracy z Komisją Rozwoju i Promocji Zawodu KRDP i konsultacjach z przedstawicielami Regionalnych Oddziałów KIDP – podaje źródło.(mb)