Rosyjski internetowy bank Tochka umożliwił swoim klientom sprawdzanie stanu konta czy dokonywanie płatności za pośrednictwem Messengera – informuje forbes.pl.
Jak czytamy, użytkownicy przy pomocy aplikacji mogą także skontaktować się z działem obsługi klienta czy dowiedzieć się, gdzie znajduje się najbliższy bankomat.
Wypróbowanie nowej usługi pierwszego dnia jej działania ma za sobą 12 tys. klientów, z czego połowa przy użyciu Messengera dokonała transakcji. Jak podaje źródło, poinformował o tym prezes banku Tochka Borys Djakonoj.
„Prawie wszyscy nasi klienci korzystając z Facebooka załatwiają swoje sprawy zawodowe, znajdują partnerów biznesowych, a nawet przeprowadzają transakcje. (…) Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które łączy bankowość internetową z ludzkim potencjałem do łączenia się i zamknęliśmy je w dobrze znanej strukturze Facebook Messengera” – powiedział Djakonoj cytowany przez serwis Finextra.
To, że Messenger może być wykorzystywany do zaawansowanej komunikacji biznesowej, umożliwia nowy interfejs Messengera, który został zaprezentowany przez Facebooka w kwietniu – informuje forbes.pl.
Na koniec czytamy, że połączenie aplikacji z bankowością wpłynie, i to znacznie, na funkcjonowanie instytucji finansowych, automatyzację usług. (ak)