Tygodnik informuje, że partia Ryszarda Petru ma doradcę wizerunkowego. Według źródła jest nim Jakub Bierzyński, który stoi za większością akcji Nowoczesnej, takich jak #misiewicze czy zaostrzenie kursu wobec Platformy.
Jakub Bierzyński to prezes domu mediowego OMD. Newsweek ujawnia, że już podczas kampanii wyborczej Nowoczesna przelała jednej z jego spółek 661 tys. zł na tzw. zakup mediów i doradztwo.
Co partia zawdzięcza Bierzyńskiemu? Jak czytamy, „to on miał podsunąć Petru bon mot o »światełku w tunelu«, które miało się pojawić po spotkaniu z Jarosławem Kaczyńskim w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Sformułował także przekaz o sportowej konkurencji toczącej się między Nowoczesną a Platformą. Jemu autor tekstu przypisuje wymyślenie hashtaga #misiewicze, którym internauci oznaczają na Twitterze PiS-owskich nominatów w spółkach skarbu”.
Do momentu publikacji Nowoczesna nie potwierdziła tych wiadomości. (mw)