Kreatywne pisanie nie jest mocną stroną wielu krajów. Udowadnia to mapa sloganów państwowych przygotowana przez brytyjski portal turystyczny. Ilustracja pokazuje, że niektórym brakuje też wiedzy z zakresu geografii.
O szczegółach czytamy w fpiec.pl. Oprócz konwencjonalnych zdań, bywają też takie, które wprowadzają w błąd. Ten promujący Syrię – „Zawsze piękna” – nie ma nic wspólnego z wyniszczającą cały kraj i jego obywateli wojną – zwraca uwagę autor tekstu. Tajwan zatrważa nieznajomością geografii i nazywa swój kraj „Sercem Azji”.
screen z boredpanda.com
By zrozumieć przesłanie z Salwadoru potrzeba z kolei dłuższej chwili. Kraj reklamuje się jako „45-minutowe państwo” i dopiero po głębszej analizie okazuje się, że odnosi się to do krótkich dystansów pomiędzy krańcami kraju.
Włochy zapraszają turystów sloganem „Wykonano we Włoszech” a St Lucia postawiła na sztampowe hasło „Po prostu pięknie”. Polska natomiast zachęca, by „ruszyć wyobraźnią”.
Mapa jest dostępna tutaj. (mw)