sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFirmy wydadzą ponad 62 mld dol. na sponsoring. Najwięcej na sport

Firmy wydadzą ponad 62 mld dol. na sponsoring. Najwięcej na sport

Budżety na tego typu działania będą poszerzane, bo sponsoring rośnie na równi z rynkiem reklamowym. Najszybciej zwiększają nakłady firmy azjatyckie – czytamy w Rzeczpospolitej.

Na różne formy sponsoringu – od sportowego, przez finansowanie rozmaitych festiwali i targów oraz wydarzeń kulturalnych, po doinwestowywanie działalności – organizacje na całym świecie wydadzą w 2017 roku 62,8 mld dolarów.

To o 4,5 proc. więcej niż w ubiegłym – prognozuje firma badawcza i doradcza IEG, wchodząca w skład komunikacyjnej grupy WPP. Oznacza to, że wydatki na sponsoring będą rosły mniej więcej tak szybko jak rynek reklamy.

Gros nakładów na sponsoring jest oczywiście związanych ze sportem – czytamy. Daje on bowiem firmom możliwości nieporównywalnie większe od tych, jakie dostają z tradycyjnych mediów w czasie nadawania relacji sportowych. Kiedy przez lata ich logo znajduje się na ubraniach sportowców, kojarzą się odbiorcom z osobami, które noszą je, kiedy wspierają akcje społeczne, promujące szczytne idee albo sztukę, realizują także szersze cele, bo wchodzą na pole tzw. CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Z kolei sponsorowanie wydarzeń rozrywkowych albo współpraca z gwiazdami pomaga firmom dotrzeć z jakimś komunikatem do osób, które w innych okolicznościach pozostawałyby poza ich zasięgiem.

Największym rynkiem sponsoringowym jest według IEG Ameryka Północna. Tam wydatki na różnorodne działania sponsorskie będą w tym roku kosztować firmy 23,2 mld dol. i będą rosły w tempie 4,1 proc., czyli szybciej od wydatków na reklamę oraz na marketing i promocję. Kolejnymi zagłębiami sponsorskimi są Europa oraz region Azji i Pacyfiku.

W dalszej części artykułu czytamy, że światowy rynek reklamy będzie w najbliższych latach rósł, choć w bardzo umiarkowanym tempie. Według szacunków agencji mediowej Zenith do 2019 r. włącznie wyniesie ono nieco ponad 4 proc. rocznie. Największym rynkiem reklamowym świata pozostaną USA z wydatkami na poziomie ok. 200 mld dol. Kolejne pozostaną Chiny, Japonia, Wielka Brytania, Niemcy i Brazylia. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj