W sobotę 25 lutego 2017 roku Orange Polska opublikowało na swoim profilu na YouTubie dwa nowe spoty reklamowe, w których wystąpiła Agnieszka Jastrzębska, dziennikarka „Dzień Dobry TVN”, prowadząca jastrzabpost.pl. Po krytyce internautów firma usunęła spoty – opisuje businessinsider.com.pl
W reklamie Jastrzębska chce kupić bluzę zaprojektowaną przez Łukasza Jemioła za ponad 400 złotych. Okazuje się, że nie ma wystarczająco dużo pieniędzy, więc szybko bierze 1000 złotych kredytu przez iPhone’a, po czym płaci za zakup telefonem.
Jak czytamy, spot zaraz po opublikowaniu został skrytykowany przez internautów. Negatywnie oceniali oni zarówno sam pomysł wzięcia kredytu na zakup bluzy od projektanta, bo nie jest to zakup pierwszej potrzeby, jak i to, że kwota pożyczki to 1000 złotych, czyli dwa razy więcej niż koszt zakupów. Komentujący zwrócili także uwagę na to, że dziennikarka płaci iPhonem, a taka usługa nie jest jeszcze w Polsce dostępna – czytamy dalej.
Orange szybko wycofał spoty – filmy zostały ukryte na YouTubie po kilku godzinach od publikacji. Poinformował o tym na swoim Facebooku Maciej Budzich, autor bloga MediaFun.
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska odniósł się do sprawy na Twitterze. „Reklama z Agnieszką Jastrzębską nie miała akceptacji naszego marketingu. Dlatego ją zdjęliśmy” – napisał. Dodał również, że opinia internautów dała marce do myślenia.
Źródło: twitter.com/RzecznikOrange
(mb)