Większość Polaków za dowód dobrobytu uważa posiadanie własnego samochodu luksusowej marki. O tym, z czym Polakom kojarzy się luksus, czytamy w serwisie polityka.pl.
Czytaj także: Jak dotrzeć do klienta, dla którego cena nie gra roli? O markach luksusowych słów kilka
Samochód luksusowej klasy lub marki to luksus dla 64 proc. Polaków. Mowa tu o markach takich jak Mercedes, BMW czy Porsche. 63 proc. za dowód dobrobytu uznaje posiadanie własnego mieszkania lub domu, a 53 proc. Polaków w ten sposób myśli o corocznym wyjeździe na wakacje – czytamy.
Ubrania i dodatki znanych marek to znamiona luksusu dla 37 proc. Polaków, dla 28 proc. to natomiast nowe samochody klasy średniej. Biżuteria jest symbolem dobrobytu dla 24 proc. Polaków, a dla 19 proc. to telewizor lub inny sprzęt elektroniczny. 18 proc. za symbol statusu majątkowego uznaje iPhone’a.
Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę windykacyjną Lindorff.
Czytaj także: Prawdziwy luksus jest indywidualny
Dalej czytamy także, że według szacunków firmy doradczej KPMG wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wynosiła w ubiegłym roku 16,4 mld złotych, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Jak czytamy, wzrost ten wpływa przede wszystkim na sprzedaż samochodów premium i luksusowych, a także perfum i kosmetyków.
Jak dalej czytamy, z badań przeprowadzonych w 2012 roku przez firmę ARC Rynek i Opinia wynika, że przeciętny Polak pytany o marki luksusowe, wskazuje Mercedesa, Diora czy Chanel, ale także – Adidasa, Avon, Oriflame, Nivea oraz L’Oreal. (mb)