Od 1968 roku jednym ze sponsorów Igrzysk Olimpijskich była sieć fast foodów McDonald’s. Długoterminowy kontrakt, przedłużony zresztą pięć lat temu do 2020 roku, został jednak przez firmę zerwany ze skutkiem natychmiastowym – podaje portal rynekinwestycji.pl.
W 1976 roku McDonald’s nawiązał partnerstwo komercyjne z Amerykańskim Komitetem Olimpijskim – przypomina źródło. Kilka lat później, w 1984, sieć stworzyła kampanię „When the U.S. Wins, You Win”, na mocy której Amerykanie otrzymywali jedną z kanapek, gdy jakiś sportowiec zdobył olimpijski medal. Drużyna Stanów Zjednoczonych odniosła wówczas tak liczne sukcesy, że w wielu restauracjach zabrakło Big Maców – czytamy.
Teraz, gdy McDonald’s zerwał umowę, nie będzie już mógł reklamować się w Stanach jako partner olimpijczyków.
Według Michaela Payne’a, dyrektora marketingu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, zakończenie współpracy było „logiczne”. Payne stwierdził, że McDonald’s był partnerem Igrzysk od wielu lat, a stawało się to coraz bardziej kosztowne i uciążliwe – czytamy.
Decyzja o wstrzymaniu sponsoringu miała zostać podjęta za porozumieniem obu stron. W najbliższych latach będzie jednak jeden wyjątek – McDonald’s zajmie się Zimowymi Igrzyskami w południowokoreańskim Pjongczangu w 2018 roku. Sieć fast foodów zaopiekuje się restauracjami w parku olimpijskim i będzie mogła reklamować się jako oficjalny sponsor.
McDonald’s to niejedyna duża firma, która zrezygnowała ze sponsorowania Igrzysk w ostatnim czasie. Rynekinwestycji.pl pisze, że w 2017 roku wycofały się Budweiser oraz TD Ameritrade. Nad podobnym ruchem zastanawiają się także operator komórkowy AT&T, bank Citi oraz sieć hoteli Hilton – czytamy. (mp)