Ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Szwajcarii skomentowała na twitterowym profilu problemy finansowe koncernu mediowego Ringier Axel Springer. Marc Walder – dyrektor generalny Ringiera – w wywiadzie dla dziennika Neue Zuercher Zeitung przyznał, że straty rzędu milionów euro wynikają z faktu, że polskie spółki skarbu państwa nie umieszczają w mediach RAS ogłoszeń reklamowych – opisuje gazetaprawna.pl.
Walder dodał też, że sytuacja wygląda podobnie w Serbii, na Węgrzech i częściowo na Słowacji – czytamy. Mimo problemów finansowych, koncern mediowy nie zamierza jednak wycofywać swoich tytułów (m.in. „Newsweeka” czy „Forbesa”) z polskiego rynku.
Na Twitterze polskiej ambasady w Szwajcarii (kraju, z którego wywodzi się Ringier, mający 50 proc. udziałów w spółce Ringier Axel Springer – przyp. red.) pojawił się potem komentarz, na który – oprócz innych internautów – zwrócił uwagę portal gazeta.pl.
„Ringier Axel Springer skarży się, że stracił w PL państwowe dotacje w postaci reklam skarbu państwa. 🙂 🙂 🙂 #PolishContribution #MadeMyDay” – napisano na oficjalnym profilu ambasady RP. Tweet pojawił się w dwóch językach: polskim i niemieckim.
Źródło: twitter.com/PLinSwitzerland
Kilka godzin później, po kilkunastu krytycznych komentarzach internautów, ambasada opublikowała kolejny tweet – zauważa portal gazeta.pl. Polscy przedstawiciele napisali w nim, że „Wpis (…) nie miał w żadnej mierze na celu obrażenia Ringier Axel Springer”. Stwierdzili ponadto, że nie odzwierciedlał on stanowiska polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Źródło: twitter.com/PLinSwitzerland
(mp)