Zgromadzeni na Facebooku katolicy zorganizowali kampanię, której celem jest przekonanie administratorów portalu do stworzenia specjalnej reakcji – krzyża. Ma to być odpowiedź na wprowadzoną w czerwcu 2017 roku tęczową flagę, stworzoną z okazji obchodów miesiąca środowiska LGBT. O sprawie pisze polityka.pl.
Redaktorzy portalu zwracają uwagę, że Facebook nie jest bezstronny w kwestiach światopoglądowych. Mimo tego, że nie wszyscy użytkownicy portalu popierają społeczność LGBT, wiceprezes Facebooka Alex Schultz oświadczył, że zaangażowanie władz firmy na rzecz osób o odmiennej orientacji seksualnej „jest niezachwiane”. Źródło podaje, że Facebook otwarcie popiera małżeństwa jednopłciowe i sprzeciwia się objawom nienawiści wobec nich.
„Dodaliście to [tęczę], więc dodajcie i to [krzyż]” – zareagowali katoliccy użytkownicy portalu. Jeden z nich, Joshua Feuerstein, stworzył grafikę na Facebooku, na której wzywa administratorów do dodania nowej reakcji: krzyża. Pomysł zebrał ponad 28 tysięcy polubień. Według źródła, akcja wyewoluowała w kampanię na rzecz równości pokoleń.
Źródło: facebook.com/joshua.feuerstein.5
Przedstawiciel Facebooka skomentował dla „The Huffington Post”, że „ikony krzyża nie ma i nikt nad nią w tej chwili nie pracuje” – podaje polityka.pl.
Redaktorzy źródłowego artykułu zauważają, że gdyby serwis Zuckerberga zdecydował się na wprowadzenie reakcji związanej z katolicyzmem, musiałby później uwzględnić też inne wyznania. (mp)