piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMedia w Stanach Zjednoczonych kontra Google i Facebook

Media w Stanach Zjednoczonych kontra Google i Facebook

Jak podaje businessinsider.com.pl, uruchomiona we wrześniu 2016 roku inicjatywa nosi nazwę TrustX i powstała w związku z dominacją firm Google i Facebook na rynku reklamowym. Jest to organizacja non-profit założona przez grupę handlową Digital Content Next. Jej członkami są między innymi The Washington Post oraz NBCUniversal.

Jak czytamy dalej, ideą przedsięwzięcia TrustX jest stworzenie cyfrowego rynku reklamowego, na którym wydawcy należący do organizacji będą sprzedawać reklamy za pomocą specjalnego, automatycznego oprogramowania. Celem ma być też utworzenie scentralizowanej platformy, na której reklamodawcy będą mogli w bezpieczny sposób promować swoje produkty z pominięciem Google’a i Facebooka.

Jak podaje źródło, walorem tego przedsięwzięcia ma być fakt, że reklamy będą publikowane tylko na stronach o wysokiej jakości, gdzie odbiorcami będą rzeczywiste osoby, a nie boty. Dla wydawców zaś plusem będzie to, że nie będą musieli się dzielić przychodami z reklam z pośrednikami.

Jak czytamy dalej, David Kohl, dyrektor generalny TrustX, spodziewa się, że do końca roku w projekcie weźmie udział 20 wydawców. W sierpniu 2017 roku Association of National Advertisers, w którego skład wchodzą takie firmy jak Bank of America, Nike czy Ford, zadeklarowało wydanie 50 mln dolarów na reklamy w ramach inicjatywy TrustX, podaje businessinsider.com.pl, powołując się na serwis AdAge.

TrustX jest jeszcze młodym przedsięwzięciem, które w przyszłości będzie musiało zmierzyć się z pewnymi problemami, podaje źródło. Z pewnością duże znaczenie ma fakt, że grupa zrzeszonych firm medialnych jest jeszcze mało popularna i niewielu reklamodawców ma o niej pojęcie. Drugą kluczową kwestią jest to, że liczni wydawcy nadal wolą sprzedawać swoją powierzchnię reklamową za pośrednictwem innych kanałów, czytamy dalej.

Jak podaje businessinsider.com.pl, David Kohl zapewnia, że przed uruchomieniem inicjatywy TrustX jego zespół konsultował wiele kwestii z liderami innych kooperacji reklamowych, aby móc stawić czoła wyzwaniom oraz jak najbardziej zminimalizować ryzyko. (jg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj