Użytkownicy przeglądarki Firefox zostali zaskoczeni nagłym pojawianiem się wtyczki o nazwie Looking Glass – czytamy na frazpc.pl. Jak podaje źródło, została ona wprowadzona w ramach kampanii marketingowej serialu Mr. Robot, w którą zaangażowała się Mozilla.
Choć rozszerzenie było domyślnie wyłączone, to i tak wzbudziło obawy internautów. Jego opis brzmiał: „Moja rzeczywistość jest po prostu inna niż Wasza”, co zdaniem źródła mogło wywołać u użytkowników wrażenie naruszenia ich prywatności.
Mimo że, jak czytamy, wtyczka miała na celu jedynie promocję gry opartej na technologii rozszerzonej rzeczywistości, którą Mozilla przygotowuje we współpracy z twórcami serialu Mr. Robot, to firma spotkała się z krytyką ze strony internautów. Rozszerzenie zdecydowano się przenieść do sklepu oraz zadeklarowano, że przeglądarka nie będzie już wykorzystywana do tego typu działań marketingowych.
W oświadczeniu przedstawiciele Mozilli wyjaśnili, że chcieli jedynie „zaangażować użytkowników w nietypowy i zabawny sposób”, ale dodali, że „prawdziwe zaangażowanie oznacza także wsłuchiwanie się w opinie użytkowników”.
Wyjaśniono również, że wtyczka nie zbierała żadnych danych od internautów. (pp)
Zdjęcie główne: materiały prasowe