Robert Lewandowski zdecydował się zakończyć swoją siedmioletnią współpracę z Coca-Colą – informuje przeglądsportowy.pl. Wizerunek piłkarza był wykorzystywany przez markę w jej działaniach reklamowych na polskim rynku. W ubiegłym roku zawodnik reprezentacji Polski spotkał się z krytyką po tym, jak wystąpił w reklamie promującej jeden z napojów marki – czytamy. Zarzucano mu, że jest to niespójne z wizerunkiem osoby preferującej zdrowy styl życia, jaki kreuje na co dzień. Współpracownicy Lewandowskiego twierdzą jednak, że krytyka nie była kluczową przyczyną zakończenia współpracy z Coca-Colą – miała mieć na to drugoplanowy wpływ. Uznano, że jest to po prostu odpowiedni moment na zmiany – podaje przeglądsportowy.pl.
Po tym, jak piłkarz podjął decyzję o rezygnacji ze współpracy z marką, centrala amerykańskiej korporacji w Atlancie miała wyrazić chęć współpracy z polskim zawodnikiem w ramach globalnych reklam swoich produktów, które miałyby być emitowane przed i w trakcie przyszłorocznych piłkarskich mistrzostw świata w Rosji – czytamy w źródle.
Jak twierdzi przeglądsportowy.pl, jest to „dość niefortunne, bo Lewandowski walczy o przebicie własnego sufitu reklamowego – udziału w kampaniach o światowym zasięgu jak Ronaldo czy Messi”. Zakończenie współpracy z amerykańskim gigantem może jednak otworzyć przed polskim napastnikiem nowe perspektywy – czytamy.
Źródło dowiedziało się, że pozyskaniem praw do wizerunku piłkarza jest zainteresowana firma Oshee, polski producent napojów funkcjonalnych. Za trwającą trzy lata współpracę z marką Lewandowski miałby zarobiać milion euro rocznie – czytamy. Przeglądsportowy.pl informuje jednak, że nie udało się jeszcze potwierdzić tej informacji. Źródło zwraca uwagę, że w przypadku Oshee współpraca nie wpływałaby negatywnie na wizerunek reprezentanta Polski, ponieważ wówczas reklamowałby wodę mineralną bądź napoje izotoniczne. (pp)
Zdjęcie główne: Football.ua [CC BY-SA 3.0 or GFDL, via Wikimedia Commons