W amerykańskim miasteczku Lynwood w Kalifornii logo stojące przed jedną z tamtejszych restauracji McDonald’s zostało odwrócone do góry nogami – informuje businessinsider.com.pl. Charakterystyczne złote łuki wyjątkowo 8 marca przedstawiają literę „W” jak „Women”, czyli kobiety.
Jak czytamy dalej, w ten sposób władze sieci chcą uczcić Międzynarodowy Dzień Kobiet. Zmienione logo McDonalda pojawiło się też w portalach społecznościowych koncernu, w tym m.in. na profilach amerykańskich restauracji na Facebooku. Co więcej – podaje źródło – na oficjalnej stronie marki znalazła się nowa podstrona, która została poświęcona kobietom, które w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju firmy.
Źródło: print screen ze strony facebook.com/McDonalds700USHighway491
„Po raz pierwszy w naszej historii symbolicznie odwrócimy nasze logo, by uczcić wszystkie niezwykłe kobiety i ich osiągnięcia, szczególnie panie goszczące i pracujące w naszych restauracjach. Od najniższych do najwyższych stanowisk panie odgrywają kluczowe role w budowaniu sukcesu naszej sieci, za co jesteśmy im zobowiązani” – portal cytuje wypowiedź Wendy Lewis, dyrektor do spraw różnorodności McDonald’s.
Na analogiczne działanie zdecydowało się MTV Polska – w ramach kampanii wspierającej równouprawnienie kobiet #SoundOn, na swoim profilu na Facebooku marka zamieściła nowe, odwrócone logo, które będzie obowiązywało przez cały dzisiejszy dzień. Dodatkowo, w kanałach społecznościowych stacji zostaną wyemitowane spoty, podkreślające siłę płci żeńskiej, zaś w ramówkach MTV Polska oraz MTV Music bedą pokazaywane przede wszystkim utwory wykonywane przez kobiety.
Źródło: print screen ze strony facebook.com/MTVPolska
(jg)
Zdjęcie główne: mcdonalds.com