870 480 zł – tyle, jak wynika z odpowiedzi na wniosek posłanki Platformy Obywatelskiej Izabeli Leszczyny, wydała łącznie na działania wizerunkowe w latach 2016-2017 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Jak wynika z informacji, które podaje portal wiadomosci.gazeta.pl, najwięcej pieniędzy pochłaniała produkcja materiałów promocyjnych związanych z realizacją programu Rodzina 500+. Chodzi o kwotę 200 tys. zł, którą za przygotowanie i stworzenie treści do telewizji, radia i internetu otrzymała spółka Level.
Sporą część wydatków wizerunkowych KPRM to właśnie tworzenie materiałów promocyjnych – czytamy na wiadomosci.gazeta.pl. Za cztery filmy z cyklu „DOBRY ROK” firma Robert Stern Consulting otrzymała 100 tys. zł, a spot reklamowy na dwulecie rządów Prawa i Sprawiedliwości to 49 200 zł dla spółki OPEN group Łukasz Pereszczak. Wideo zapowiadające upamiętnianie podpisu Traktatów Rzymskich kosztowało 18 450 zł, film o Żołnierzach Wyklętych (wykonany przez MANGUSTA FILM Mariusz Nowakowski) – 17 tys. zł, a produkcja o „Ince” i innych Żołnierzach Wyklętych pochłonęła 6 150 zł (Filip Staszewski Design). Na zaprojektowanie identyfikacji graficznej do cyklu spotkań podsumowujących pracę resortów Kancelaria musiała wyłożyć z kolei 13 tys. zł – czytamy.
KRPM, podobnie jak Platforma Obywatelska, korzystała z usług firmy Apostołowie Opinii. Za 23 985 zł konsultanci przygotowali raport dotyczący funkcjonowania profili Kancelarii, Beaty Szydło, ministerstw i ministrów na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTubie. W ramach tej kwoty zaprezentowano ponadto, jak kontrolować wizerunek w mediach społecznościowych – czytamy. KPRM zamówiła też dwa szkolenia z wystąpień przed kamerą i mikrofonem – za 5 600 zł wykonała je firma Modern Corp.
Gdy w grudniu 2017 roku tekę premiera objął Mateusz Morawiecki, udało się jeszcze zorganizować dla niego sesję zdjęciową – pisze wiadomosci.gazeta.pl. Za 7 380 zł wykonał ją Jakub Szymczuk – osobisty fotograf prezydenta Andrzeja Dudy. Ogólną, całoroczną (od początku lutego 2017 do końca stycznia 2018 roku) obsługę fotograficzną wydarzeń z udziałem premiera i ministrów zapewniała natomiast firma Media Info Paweł Tracz, która z Kancelarią współpracowała też wcześniej.
Oprócz tego zlecenia od KPRM otrzymały także m.in. Telewizja Polska (obsługa medialna obchodów rocznicy katastrofy smoleńskiej), Polkomtel (wysyłka SMS) czy Green Beam Design Jacek Chojczak (organizacja gali).
W ostatnim czasie ujawniono też wydatki nowo powstałego (z połączenia Polski Razem, Republikanów i części Wolności) ugrupowania Porozumienie, którego szefem jest wicepremier Jarosław Gowin. Jak podaje wp.pl, powołując się na dokumenty Państwowej Komisji Wyborczej, stworzenie identyfikacji wizualnej kosztowało łącznie ponad 30 tys. zł. Zorganizowanie kongresu, na którym ogłoszono powstanie Porozumienia, kosztowało natomiast 120 tys. zł – czytamy. (mp)
Zdjęcie główne: Posiedzenie Rady Ministrów z kwietnia 2017 roku,