Producenci papryki z podradomskiej gminy Przytyk chcą, żeby Unilever wycofał reklamę telewizyjną jednej z przypraw – informuje rp.pl, powołując się na portal farmer.pl. Ich zdaniem spot sugeruje, że hiszpańska papryka jest najlepsza – czytamy. Polscy plantatorzy napisali list otwarty do koncernu, mediów, Ministerstwa Rolnictwa, organizacji rolniczych, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – wylicza źródło.
„My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem, niż ta produkowana w Hiszpanii” – cytuje fragment listu rp.pl. Plantatorzy uważają, że reklama niekorzystnie wpływa na wizerunek polskich produktów – czytamy.
Michał Krygier, dyrektor Unilever Polska, w rozmowie z portalem farmer.pl, na który powołuje się źródło, powiedział, że koncern, emitując reklamę, nie zamierzał wpłynąć na wizerunek polskich producentów papryki. Jak czytamy dalej, firma planuje wprowadzić do asortymentu kolejne przyprawy pochodzące z Polski. Krygier zaprosił zarząd stowarzyszenia producentów papryki spod Radomia na spotkanie, by znaleźć kompromis – czytamy. (mf)