Facebook w 2017 roku wydał 2,5 miliona euro na lobbing w Europie w ramach m.in. kryzysów wizerunkowych związanych z fake newsami, mową nienawiści czy RODO – informuje businessinsider.com.pl. Jest to dwukrotnie wyższa suma w porównaniu do 2016 roku.
Jak czytamy, po raz pierwszy w historii portalu społecznościowego przeznaczono tak dużą kwotę na działania mające za zadanie wywierać wpływ na europejskich polityków. Tym samym liczba lobbystów pracujących dla Facebooka w 2017 roku wzrosła z 10 (2016 rok) do 15 osób.
Kwota 2,5 miliona euro obejmuje pensje lobbystów, prowadzenie biura i administracji, wydatki operacyjne czy opłaty dla konsultantów i doradców. Jak zauważa źródło, powołując się na dane historyczne z serwisu LobbyFacts, Facebook w 2011 roku wydał na lobbing w Europie „zaledwie” pół miliona euro. Od tamtej pory wydatki portalu na rzecznictwo interesów w Europie z roku na rok rosną – czytamy. (jg)