Neymar został twarzą kampanii społecznej przeciw bezpodstawnemu wzywaniu karetek, prowadzonej w mediach społecznościowych Instituto Nacional de Emergência Médica, czyli organu portugalskiego Ministerstwa Zdrowia, który odpowiada za koordynację działań karetek pogotowia – podaje portal polsatnews.pl za PAP.
Portugalska instytucja opublikowała na Twitterze post ze zdjęciem Neymara, które podpisała: „75,8 procent połączeń alarmowych pod 112 (również) jest nieuzasadniona”. Wpis polubiło ponad 6 tys. użytkowników, a 3,7 tys. udostępniło go na swojej tablicy – czytamy.
Źródło: twitter.com/INEMtwitting
Dalej źródło opisuje, że piłkarz „oprócz widowiskowych dryblingów, podczas mistrzostw świata w Rosji »wsławił się« przesadnym reagowaniem na faule rywali”.
Innym przykładem wykorzystania jego reakcji na boisku jest spot KFC. Aktor grający Neymara po sfaulowaniu zaczyna krzyczeć z bólu na boisku i się turlać. Następnie w ten sposób opuszcza stadion i, turlając się dalej przez miasto, dociera do restauracji. Ból ustępuje dopiero wtedy, gdy wchodzi do KFC – opisuje portal.
(ak)