sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCentralny Port Komunikacyjny zaprezentował logo na wizualizacji, do której spółka nie miała...

Centralny Port Komunikacyjny zaprezentował logo na wizualizacji, do której spółka nie miała praw autorskich

15 listopada 2018 roku zaprezentowano logo Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wszystkie elementy sieci CPK mają funkcjonować pod wspólnym znakiem „Solidarność”. „Projekt, poza budową zlokalizowanego pod Warszawą lotniska, zakłada szerokie inwestycje w strukturę kolejową oraz drogową” – napisano w informacji prasowej przesłanej przez agencję Partner of Promotion, która zawarła umowę z Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze na obsługę public relations i public affairs CPK.

Do informacji prasowej oprócz logo dołączono też wizualizacje, na których pokazano, w jaki sposób logo będzie eksponowane na budynku lotniska czy na autobusach i pociągach. Okazało się, że do jednej z grafik CPK nie miało jednak praw autorskich – podaje money.pl. „O tym, że w materiałach użyto grafiki, do której zarząd CPK nie ma prawa, spółka i jej agencja PR dowiedziały się od nas” – informuje źródło.

„Grafika, którą wykorzystano do prezentacji loga, przedstawia jednak faktyczny projekt lotniskowego terminala. Ale nie lotniska Solidarność, a holenderskiego portu Schiphol. To projekt stworzony przez firmę Kaan Architecten. Projekt w tym roku wygrał konkurs, w 2023 terminal ma być gotowy” – opisuje źródło.

Źródło: youtube.com/ KAAN Architecten

Zespół projektowy Centralnego Portu Komunikacyjnego za pośrednictwem Partner of Promotion przesłał do mediów oświadczenie w tej sprawie.

„W związku z publikacją jednej z wizualizacji nowego logotypu Centralnego Portu Komunikacyjnego zawierającej grafikę przedstawiającą projekt lotniska Amsterdam Schiphol, pragniemy oświadczyć, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez wykonawcę identyfikacji wizualnej. Studio Graficzne Podpunkt, które przygotowywało dla nas materiały graficzne nie posiadało praw do w/w wizualizacji. Zgodnie z umową Studio Podpunkt powinno posiadać wszelkie prawa do materiałów, które wykorzystywało przy przygotowywaniu materiałów dla CPK. W związku z powyższym wyciągniemy konsekwencje wobec naszego podwykonawcy” – czytamy w komunikacie.

Sprawę skomentowała też Emilia Bojańczyk z agencji Podpunkt, która odpowiadała za stworzenie grafik.

„To jest nasz błąd. Projektując takie logotypy, umieszczamy je w roboczych prezentacjach na różnych fotografiach czy wizualizacjach. Jeśli nie dostajemy ich od klienta, bazujemy na tych, które dostępne są na darmowej licencji. W tym przypadku doszło do pomyłki, która nie powinna była się zdarzyć, ale zapewniam, że to nie jest nasza zła wola” – money.pl cytuje oświadczenie Bojańczyk.

Jak czytamy, autorzy logotypów mieli nie wiedzieć, że materiały, które przesłali spółce, zostaną rozesłane do mediów. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj