Facebook prowadzi obecnie testy nowej sekcji o nazwie „Today In”, która ma zawierać lokalne wiadomości, informacje o wydarzeniach w pobliżu oraz ogłoszenia z najbliższego regionu – podaje recode.net.
Serwis społecznościowy chce współpracować w tworzeniu funkcji z lokalnymi wydawcami, których treści pojawiałyby się w sekcji. Portal Zuckerberga korzysta z oprogramowania do uczenia maszynowego, które ma dobierać materiały wyświetlane w „Today In” – czytamy.
Źródło: redcode.net
Media, z którymi serwis miałby wejść we współprace, zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez zespół ds. partnerstw z mediami Facebooka, kierowany przez Campbell Brown, która wcześniej była związana ze stacją NBC. Nowa sekcja powstaje w ramach inicjatywy Facebook Journalism Project, którą platforma Zukcerberga wdrożyła po ostatnich wyborach prezydenckich w USA w ramach walki z fake newsami – czytamy dalej.
Nowy Orlean, Little Rock, Billings, Peoria, Olympia i Binghamton to sześć miast na terenie USA, w których portal prowadzi obecnie testy nowej opcji. Docelowo Facebook chce umożliwić korzystanie z „Today In” większej liczbie użytkowników – pisze Kurt Wagner na recode.net. (pp)