Sieć sklepów Carrefour ogłosiła, że wycofuje swoją najnowszą kampanię reklamową z Telewizji Polskiej. Ma to związek z treściami, które „nie odpowiadają wartościom” firmy prezentowanymi na Tvp.info – podaje onet.pl.
Jak czytamy, poinformowała o tym francuska centrala firmy na Twitterze w odniesieniu do wpisu „popularnej użytkowniczki portalu” o nicku Claire Underwood. Jak pisze źródło, zapytała ona sieć, czy wie, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”. Podała też jako przykład treści z portalu Tvp.info, w których pada stwierdzenie „tęczowa zaraza” – informuje onet.pl.
Źródło: twitter.com.Claire Underwood
Jak czytamy, firma odniosła się do wpisu, informując, że takie treści nie wpisują się w politykę sieci, dlatego też wstrzymuje ona trwającą kampanię. Carrefour podkreślił także, że „podwoi swoją ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem” – przytacza źródło.
Dowiadujemy się, że do całej sprawy odniósł się również szef Tvp.info, który z kolei na swoim twitterowym koncie zaznaczył, że jego portal nie posiada wspomnianej w tweecie rubryki.
W dyskusję włączył się również Carrefour Polska. Onet.pl tłumaczy, że po publikacji swojego tekstu w tej sprawie otrzymał od polskiego oddziału sieci oświadczenie, w którym zaznaczono, że firma „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”.
„Wskazana w poście na Twitterze reklama została błędnie wyświetlona w związku ze zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy, wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)” – przytacza źródło. Onet.pl pisze dalej, że przedstawiciele Carrefour Polska oświadczyli, że „sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej”.
Czytaj też: Eobuwie na swoim blogu użyło sformułowania „ideologia LGBT”. Teraz przeprasza
(kd)