Amazon musiał wycofać dotychczasowe logo ze swojej aplikacji, ponieważ przypominało Adolfa Hitlera – podaje cyfrowa.rp.pl. Jak czytamy, ikona Amazon Shopping kojarzyła się internautom z „wąsami wodza III Rzeszy”.
Dalej dowiadujemy się, że logo paczki ze strzałką – podobną do uśmiechu – oraz z niebieską taśmą przylepną wprowadzone zostało w styczniu 2021 roku. Najpierw pojawiło się na rynku brytyjskim, włoskim i hiszpańskim, a miesiąc później na pozostałych. „Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami” – źródło przytacza komunikat marki.
Źródło: cyfrowa.rp.pl
Cyfrowa.rp.pl pisze również, że szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, Vicky Bullen, przyznała, że „dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna”. Bullen tłumaczy, że „kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem”, i podkreśla, że „dla marki to niedobre skojarzenie, skoro ma na celu wywołać zachwyt” – przekazuje dalej źródło.
Czytamy, że koncern w reakcji na spostrzeżenia internautów zdecydował się zmienić znak, by „nie budzić zbędnych kontrowersji”. Czytamy, że zmodyfikowano kształt niebieskiej taśmy, by nie kojarzyła się z wąsami. Cyfrowa.rp.pl przypomna też, że „początkowo logo Amazona przedstawiało sklepowy wózek”.
Zobacz także: Holandia zmienia nazwę, bo obecna budzi złe skojarzenia
(kd)