Firma eMarketer przewiduje, że do końca 2018 roku Snapchat będzie popularniejszy od Facebooka wśród Brytyjczyków w wieku 18-24 lata – podaje theguardian.com.
Aplikacja ze znikającymi zdjęciami ma w nadchodzących miesiącach zyskać ponad 350 tys. użytkowników, podczas gdy serwis społecznościowy Marka Zuckerberga już drugi rok traci we wspomnianej grupie wiekowej. Łącznie, zgodnie z przewidywaniami firmy eMarketer, ze Snapchata ma korzystać do końca 2018 roku niemal 5 milionów osób w wieku 18-24. Z Facebooka – około 4,5 miliona.
Portal Zuckerberga może mieć „rosnący problem z wiekiem” – czytamy na theguardian.com. Jak przypomina źródło, Snapchat już w zeszłym roku przegonił go pod względem liczby użytkowników w wieku 12-17. Analitycy wskazują też, że powiększa się grupa osób, które nigdy z Facebooka nie korzystały. „Wielu młodych użytkowników sieci społecznościowych całkiem rezygnuje z Facebooka na rzecz ciekawszych alternatyw w duchu »mobile-first«, takich jak Snapchat” – skomentował dla brytyjskiego portalu Bill Fischer z firmy eMarketer.
Źródło wskazuje jednak, że mimo prognozowanego sukcesu Snapchata w Wielkiej Brytanii, właściciele aplikacji mają własne problemy. Theguardian.com przypomina na przykład o tweecie celebrytki Kylie Jenner, która zapytała obserwujące ją osoby, „czy ktoś jeszcze nie otwiera już Snapchata”. W krótkim czasie spowodowało to spadek wartości giełdowej Snap Inc., producenta aplikacji. (mp)
Czytaj więcej: Czy Snapchat wyzionął ducha
Zdjęcie główne: blogtrepreneur, howtostartablogonline.net, (CC BY 2.0), via flickr.com