Rządowa organizacja Tourism Australia rozpoczęła we wrześniu 2018 roku kampanię „UnDiscover Australia” skierowaną do mieszkańców Indii, Singapuru, Malezji i Indonezji, która ma na celu zmianę stereotypowych wyobrażeń potencjalnych turystów – informuje thedrum.com. „Jednym z naszych największych wyzwań jest przekonanie ludzi, że nie wiedzą wszystkiego o naszym kraju. Kampania ma pokazać, że Australia ma do zaoferowania więcej niż najbardziej znane, ikoniczne miejsca” – przyznał podczas startu akcji dyrektor zarządzający Tourism Australia, John O’Sullivan.
Działania w ramach kampanii mają pokazywać turystom atrakcje, takie jak np. przelot balonem w okolicach Canberry, stolicy Australii, czy wejście na dach stadionu Adelaide Oval. W ramach akcji Tourism Australia wyprodukowało m.in. filmy oraz billboardy z napisami typu „Do 84 proc. mieszkańców Indii, którzy myślą, że najlepiej poznawać na nogach… Spróbujcie przelecieć nad naszymi miastami” .
Źródło: tourism.australia.com
Kampania kosztuje 10 milionów dolarów i jest kolejnym przedsięwzięciem Tourism Australia w ramach programu „There’s Nothing Like Australia”, w ramach którego wyprodukowano m.in. spot wyemitowany podczas amerykańskiego meczu Super Bowl w 2018 roku – czytamy w źródle.
Jak dodaje dziennik The Australian Financial Review, kampania „UnDiscover Australia” jest jak dotąd największym przedsięwzięciem australijskiej turystyki skierowanym do mieszkańców południowych i południowo-wschodnich regionów Azji. W 2017 roku do Australii przybyło stamtąd 1,3 miliona osób, dzięki czemu kraj zarobił około pięciu miliardów dolarów.
Kampania ma potrwać cztery miesiące. Organizatorzy nie wykluczają rozszerzenia jej zakresu na inne kraje. (mp)