Szefowie Ministerstw Turystyki, Kultury i Rolnictwa Bułgarii chcą powołać specjalną grupę, która ma opracować plan promowania marki narodowej w kraju i za granicą – informuje turystyka.rp.pl.
Jak czytamy, ministrowie chcą, by Bułgaria była bardziej rozpoznawalna turystycznie, jak Grecja czy Turcja.
Zdaniem ministra turystyki Ilina Dimitrova, trzeba skoordynować działania wszystkich trzech resortów, aby skutecznie promować Bułgarię – podaje źródło. Twierdzi on, że turystyka, rolnictwo i kultura powinny współpracować – czytamy.
Jednym z zadań grupy ma być opracowanie koncepcji powiązania festiwali i wydarzeń kulturalnych, dziedzictwa kulinarnego i winiarstwa.
Jak czytamy dalej, powstać ma także interaktywna mapa łącząca wszystkie rodzaje turystyki i lokalne targi żywności, które odwiedzać mogą także turyści. Będzie ona jednym z elementów narodowego portalu turystycznego.
Źródło przywołuje słowa ministra turystyki, który twierdzi, że Bułgaria jako odrębna marka nie istnieje na rynku zachodnim, a jest jedynie lokowana gdzieś między krajami bałkańskimi, Rumunią, Macedonią Północną i Serbią co jego zdaniem „jest absurdem”. (bs)