7 lipca 2023 roku piosenkarka Katarzyna Nosowska opublikowała na Instagramie film w ramach współpracy z marką Alpro, należącą do firmy Danone.
Materiał promujący napoje Alpro Nosowska postanowiła nagrać w formie satyry, w tym celu wcieliła się w rolę Kate Nousauski – fikcyjną postać, która przyjechała do Polski z Kaliforni. Jak mówiła w filmie Nousauski, wróciła ze Stanów Zjednoczonych po tym, jak zobaczyła, że w Polsce zna ją każdy, a na Instagramie przybyło jej 8 mld obserwatorów.
Zdaniem wieku komentujących Kate Nousauski wygląda i wypowiada się podobnie do Caroline Derpiensky, Polkę, która na co dzień mieszka właśnie w Stanach Zjednoczonych i stała się popularna m.in. na TikToku, na którym opowiadała o pełnym luksusu życiu u boku starszego od siebie o 35 lat milionera.
W sieci pojawiło się wiele krytycznych komentarzy, jakoby Nosowska naśmiewała się z influencerki, część internautów twierdzi jednak, że jest to satyra, która nie ma na celu nikogo obrazić.
Chociaż sama Nosowska nie potwierdziła, czy opublikowana przez nią na Instagramie reklama jest satyrą wymierzoną bezpośrednio w Caroline Derpiensky, influencerka zdążyła już zareagować.
Derpiensky m.in. zagroziła Nosowskiej pozwem, twierdząc, że firma Danone powinna zostać pociągnięta do odpowiedzialności, skoro pozwala na tego typu reklamy. Influencerka uważa, że marka wykorzystała jej wizerunek do promowania swojego produktu oraz zwiększenia zasięgów Katarzynie Nosowskiej.
Z kolei rzeczniczka prasowa Danone, Martyna Węgrzyn, zapytana o opublikowany przez Nosowską materiał, odpowiedziała, że piosenkarka ma pełną dowolność, jeśli chodzi o treści, które udostępnia w ramach współpracy – czytamy na wp.pl.
Węgrzyn zaznacza również, że grupa Danone ceni poczucie humoru i kreatywność Katarzyny Nosowskiej, dlatego nie zamierza zakończyć z nią współpracy po publikacji reklamy z udziałem Kate Nousaskiej. (zd)