Pod koniec stycznia 2021 roku Twitter wycofał swoje Centrum Transparentności Reklam – podaje socialmediatoday.com. Było to miejsce, w którym w dowolnym momencie można było zapoznać się ze wszystkimi reklamami, które wyświetlał dowolny twitterowy profil.
Czytamy, że o zmianie jako pierwsza poinformowała na Twitterze użytkowniczka Béné Earl. W poście zamieściła screena z ogłoszenia serwisu społecznościowego z 25 stycznia 2021 roku. Źródło wskazuje, że w ogłoszeniu można m.in. znaleźć informację, że działanie Centrum Transparentności Reklam nie ma już sensu ze względu na zakaz reklam politycznych, jaki został wprowadzony na Twitterze w listopadzie 2019 roku.
Źródło: twitter.com/BeneEarl
Jak czytamy, istnieje jednak sposób na uzyskanie dostępu do niektórych danych – na stronie business.twitter.com nadal można pobrać archiwalne informacje na temat reklam politycznych, jakie były wyświetlane między 24 maja 2018 roku do 22 listopada 2019 roku.
Zdaniem źródła, szkoda, że Twitter zdecydował się na taki krok, ponieważ Centrum Transparentności Reklam pomagało zrozumieć kampanie prowadzone na Twitterze oraz sposób, w jaki użytkownicy korzystają z serwisu – nie markom i politykom, ale także badaczom. (ak)